maanantai 17. syyskuuta 2018

Voisitko sinä saada vuodessa ´säästöön´ yli 100.000 euroa?


Minä säästän kaiken ylimääräisen rahan. Kun säästöön jää rahaa, minä sijoitan sen.

Minä seuraan tavoitteenani oman sijoituspääoman kasvua. Oman pääoman kasvu on minun säästöä. Tavoitteessa en erottele, mistä raha on peräisin. Tavoitteessa pistän kaiken rahan yhteen ja seuraan sen kokonaisuutta. Se on helppoa ja yksinkertaista.Tavoite kannattaa olla mahdollisimman helppo.

En seuraa asuntojeni arvonnousua. Oma pääoman kasvu ei siis sisällä asuntojen arvonnousua, koska se on spekulatiivista.

Sarjan aiempi jakso on nimeltään ´´Voisinko minä ´säästää´ yli 100.000 euroa vuodessa?´´

Voisiko jokainen perusterve, jolla on halu ja motivaatio, kasvattaa omaa pääomaa vuodessa yli 100.000 euroa? Jokaisella on toki oma tavoite ja sen seurantaan oma kriteeristö. Mutta voisiko tavoite olla vielä korkeammalla?













*Katso, miten nopeasti säästöt voivat kasvaa. Sijoittamalla voit vaurastua nopeammin kuin uskoitkaan. Säästä kuukausittain tai jätä kertasumma kasvamaan. Katso säästölaskurimme avulla, kuinka nopeasti se voi sujua.

7 kommenttia :

  1. Kiinnostavaa asiaa. Mietin vain omalta kohdaltani miten tuo 100 000 euroa vuodessa säästäminen onnistuu? Aikamoinen ihme pitäisi kai tapahtua, että tuo olisi mahdollista. Vuositulot alle 30 000, eronnut asuntovelkainen, vuorotyötä tekevä 55-vuotias. Olen kylläkin terve ja sijoitan Nordnetin superrahastoon 50 euroa kuussa. 100 000 euroon on aika pitkä matka. Voisitko antaa vinkkejä, kun kerran jakainen voi tuon summan säästää.

    Minna

    VastaaPoista
  2. Jos totta puhutaan niin 100k vuodessa säästöön saavia ei taida Suomessa olla kuin kourallinen. 10k on jo paljon.

    Oman pääoman kasvu arvonnousuna ei ole säästämistä.

    VastaaPoista
  3. Oma tavoite lyhentää ulosottovelkaa 13400€/vuosi. Sen jälkeen se sama raha säästöön joka vuosi niin pitäisi alkaa varallisuuden kasvaa :)

    VastaaPoista
  4. Mulla jää tänä vuonna säästöön n 80ke mutta olen ekspattina töissä. Jolloin kulurakenne on melko minimaalinen.

    VastaaPoista
  5. On tuo summa kyllä niin valtava ettei sitä tahdo uskoa omalle kohdalle. Ja jos ei usko niin ei sitä myöskään saavuta. Ite oon maailman huonoin esimerkki säästämisessä, mut mullakin kuitenkin sijoitukset jauhaa. Kait sitä vaan täytyis olla paljon määrätietoisempi omissa toimissaan. Asunnothan ne sinullakin tuntuu olevan se isoin säästön tuoja ja niitä voi hankkia alkuun yhden ja sitten toisen eli kyllä se sieltä teoriassa voisi joku päivä tulla se isompikin säästö :) On mulla jo kolme hallia alulla :)

    VastaaPoista
  6. Tällä hetkellä vuosisäästö varmaan jossain 18k€ luokkaa, ja ehkä muutaman vuoden sisällä voi olla mahdollista yltää 25k€-tasolle. En usko, että koskaan tulee 50k€ vuodessa - satasesta puhumattakaan. Siis jos osakkeiden arvonnousua ei lasketa mukaan.

    VastaaPoista