lauantai 9. kesäkuuta 2018

Puolimiljoonaa Pääomaa on Sharevillessä



Olen siis pääosin (lue! Aivan liikaa) asuntosijoittaja. Yritän epätoivoisesti hajauttaa pääomaani. Minulla on ollut osakkeita, mutta suurimmillaan osakesalkun arvo on ollut esim 30.000 euroa. Eli pientä on osakesijoitustoimintani ollut. Tuohon lukuun olen päässyt pariin kolmeen kertaan ja sitten olen keksinyt `tosi hyvän` asuntosijoituksen ja myynnyt osakkeet pois ja saannut pääomaa asuntosijoittamiseen. Tämä ei tietenkään näin jälkikäteen ole ollut järkevää, kun osakekurssit ovat nousseet, mutta hiukan liian turvallisuushakuisena olen halunut toimia näin. Ja myös jälkikäteen katsottuna myynnit eivät ole olleet mitenkään huonoja (olen myynyt esim 25 % voitolla ja sitten asuntosijoitus on alkanut tuottamaan tasaista tuottoa). Tulos on ollut verojen jälkeen varmaan +- 0. Eli en harmittele kokonaisuutta, mutta hajautus mielessä toiminta on ollut onnetonta.

Koska olen niin huono ostamaan osakkeita (osakkeet ovat NIIN kalliita nyt), olen tehnyt jopa osakeosto-ohjelman 2018. 

`Tavoitteeni 2018 on ostaa maksimissaan 30.000 eurolla osakkeita vuodessa hajautettuna (8 eri yhtiötä ja 3750 eurolla/yhtiö)` (määrä olisi 60.000 jos OMX Helsinki olisi alle 7500... nyt melkein 10300...)

Olen jo päässyt ostoissa noin 10.000 euron kieppeille. Ja noin puoliväliä vuotta mennään. Mutta tuskaa se ostaminen on ollut. Kaikki on kallista ja kaikki vaan kokoajan kallistuu lisää. Myöhäisempi ostoaika on nostanut vaan kustannuksia.

Päätin ottaa uuden vaihteen päälle. Ns. sosiaalinen paine. Liityin pienellä salkullani Nordnetin Sharevilleen. Tervetuloa seuraamaan!



Josko saisin näin kasvatettua salkkua ja samalla muistutettua itselle, mikä oli tavoite ja mihin päästy. Jos tavoite oli 8 yhtiötä alle 4000 e per yhtiö per vuosi 2018, niin olen saavuttanut kaksi yhtiötä ja yhteensä 10.000 euroa salkussa. Tästä se voisi lähteä. 

Kuka bloggari on Sharevillessä, seuraisin mielellään?

* Avaa asiakkuus verkkopankkitunnuksilla *

10 kommenttia :

  1. Osta nordeaa eipä näytä kalliilta

    VastaaPoista
  2. en kylla ymmarra mita muut sijoittajat nakevat tuossa sharevillessa. itselleni se on pelkka hupipalsta.

    VastaaPoista
  3. Tätä keskusteluryhmää voin suositella Sharevillessä. Haulla niitä löytää lisää.

    https://www.shareville.fi/ryhmat/suomi-finland-212

    VastaaPoista
  4. Meikäläinen kirjoittelee sinne nimellä RJW. Käynpä laittamassa sinun salkkusi kohta seurantaan.

    ps, täältä löydät ohjeet Shareville-widgetin lisäämiseen tänne blogiisi. Pirusti nätimpi keino vihjaista omasta salkusta, ainakin jos vertaa perinteiseen linkkiin: https://blogi.nordnet.fi/shareville-widgetien-avulla-lisaa-seuraajia-salkullesi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentista. Lomailen vielä tämän päivän, mutta josko huomenna saisin Sharevillen wingetin näkyviin (mietinkin että miten saisin tuon siististi). Kiitos.

      Poista
  5. Hei,

    Itse kirjoittelen Sharevilleen harvakseltaan nimimerkillä tfoure. Menee sun salkku seurantaan, aina kannattaa pistää merkille fiksujen ihmisten peliliikkeet.

    VastaaPoista