tiistai 25. toukokuuta 2021

Onko minulla nyt tylsin vaihe varallisuuden kasvattamisessa?




Olen ollut kova tekemään laskelmia. Olen säästänyt paljon. Olen karsinut välillä kulut ihan minimiin. Olen nauttinut jollain lailla karsitusta, minimalistisesta elämästä. Nyt olen eri vaiheessa.


Nyt olen rauhoittunut säästämisen ja kulujen karsimisen kanssa. Nykyään yritän tasapainotta taloutta niin, että tunnen, että saan rahoilleni vastinetta. Joissakin asioissa huomaan olevani taloudellinen, mutta sitten taas toisessa asiassa `törsään`. Haluan käyttää rahani niin, että kuluni muodostuvat sellaista asioista, joista nautin tai jotka ovat minulle tärkeitä. 


Koen, että olen säästänyt ja sijoittanut ennen siksi, että haluan itselleni vapauden olla työelämästä riippumaton kotiäiti. Yrittäjyys osana pääomaa on varmistanut minulle työelämästä riippumattoman arjen. 


Säästämisen ja sijoittamisen päämäärä on liikkunut koko ajan. Ensin vahvasti mukana oli pelkästään numeraalinen varallisuuden kasvatus. Päämäärä on vähitellen muuttanut suuntaa, kun varallisuus on kasvanut. Nyt tunnen, että voin vaan antaa varallisuuden olla ja antaa sen kasvaa itsekseen. Säästäminen on jäänyt toissijaiseksi. 


Jos päämääräni olisi yhä mahdollisimman paljon varallisuuden kasvatus, lapseni eivät harrastaisi talvisin esim laskettelua. Mutta sen sijaan, että poistaisin harrastuslistalta kalliin laskettelun, olen luvannut lapsilleni, että ensi kaudella myös minä itse menen mäkeen. Huomaan haaveilevani uusinta lomasta lasten kanssa Lapin laskettelukeskuksessa pelkästään lasketellen ja saunoen. 


#säästäminen #sijoittaminen #varallisuus #omatalous #laskelmat 


Ota seurantaan myös 

Blogi https://puolimiljoonaapaaomaa.blogspot.com/ 

Youtube https://www.youtube.com/channel/UC84AgT_R1AP28WKBfnneIFw

Instagram @puolimiljoonaapaaomaa Kiinnostaako yhteystyö? Laita sähköpostia puolimiljoonaa.paaomaa@gmail.com Mainostajille https://www.youtube.com/watch?v=JoCe27YB5hI



*Tilaa Haltin uutiskirje ja saat -20% alennuksen verkkokauppaan!*

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti