perjantai 30. maaliskuuta 2018

#Suosioharha



Minulla on tänä pääsiäisenä kivaa luettavaa. #Suosioharha - Sijoittaminen on taitolaji: Mika Hyttinen (Alma Talent, 2017).

Aurinko paistaa ja elämä hymyilee. Olen vasta kirjan puolivälissä, mutta huomaan, että minä ainakin inspiroidun vain pelkästään, kun luen aiheesta sijoittaminen. Varsinaista uutta tai extra inspiraatiota kirja ei ole vielä antanut. Mutta minä taidan olla sellainen putkiaivo, että minä riemastun jo samoista asioista ja niiden `kertaamisesta`. Lukukokemuksena olen huomannut, että suhtaudun jotenkin liian kriittisesti sijoituskirjoihin nykyään. Luen ne kyllä kiltisti, mutta sisälläni koko ajan joku näkee kirjan tekstin sanoman jotenkin kriittisessä näkökulmassa (`kenen intressi on sanoa noin` -tyyliin). Ennen olin varaksettomampi lukija.

Lempilauseeni Hyttisen kirjassa on aiheesta valmiudesta hylätä asioita, joita on aiemmin pitänyt oikeina. `Useimmat sijoittajat sen sijaan näyttävät käyttäytyvän kuin munasolu: kun yksi idea on päässyt pään sisään, uusille ideoille ei ole tilaa.` Minulle asuntosijoittaminen on tuo vaikeus. Haluan sijoittaa vaan asuntoihin, mutta tavoitteeni on hajauttaa osakepuolelle pysyvästi osa pääomasta. Iskostan koko ajan päähäni, että kyllä minä pystyn omistamaan osakkeita pitkällä aikavalilläkin. Suunta on nyt oikea.


Toki minulla on kirjaläjässä myös romaani uutuuksia. Ai että! Kyllä lukeminen on ihanaa. Suosittelen.

* Heart Of Gold - Ivana Helsinki

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti