maanantai 26. maaliskuuta 2018

Blogimainokset: rahan tuloa ei voi estää


Otin pari päivää sitten käyttöön blogissani Googlen AdSense mainokset. Minulla oli ennen käytössä jo Tradetracker mainokset. Tradetracker mainoksista olen kirjoittanut mm täällä (AdSense mainoksista olen kirjoittanut mm. täällä). Kyseiset mainokset näkyvät yhä, mutta lisänä on nyt myös aktiiviset mainokset Adsenseltä.

Ajattelin tätä kirjoittaessani, että Tradetracker olisi tuottanut vuodessa noin 30 euroa. Mutta arvio on aivan liian alakanttiin. Vuonna 2016 sain tuloja 43,50 e. Vuonna 2017 en saannut tiliytettyjä tuloja (jäi alle minimirajan). Tulot tulivat 1/2018 62,31 euroa. Lisäksi minulla on tuloja maksatusta odottamassa 2/2018 16,75 euroa. Tradetracker maksaa minimirajalla 25 euron kokonaisuuksia. Tradetracker mainostajana olen ollut vähän alle kaksi vuotta. Tuloja olen saannut 122,56 euroa. Kuukausi tuloksi tulee noin 5.32 euroa (122,56/23). Vuositulot 63,94 euroa. Hurjaa. Mutta toisaalta voisihan ajatella, että tuloni olisivat nousevat, koska viimeisinä kuukausina on kuitenkin 79,06. Tai sitten ei.

No AdSense mainostajana olen ollut jo hulppeat kaksi päivää. Tuloja on tullut 0,25 euroa. Eli vuositulot tällä vauhdilla voisivat olla 45,63 euroa.

Minä voisin siis hyvinkin päästä tällä vauhdilla yli 110 euron vuosituloihin (63,94+45,63 euroa).

Mutta todellisuus on, että senttejähän noissa tuloissa pyöritellään.

No kannattaako mainostaminen? Vaikka tulot ovat olleet ihan onnettomat niin ei niistä mitään haittaakaan ole. AdSense mainosten laittamiseen ei paljon aivoja tarvita (tyyliin yksi klikkaus, missä hyväksyn, mihin kohtaan mainokset sijoittuvat). Tradetracker manoksien laittamiseen meni hiukan aikaa ja en osanut ihan heittäen niitä laittaa. Lisäksi olen huomannut, että kyseisiä mainoksia pitäisi päivitää. Minulla lienee blogisivuillani jo ohi menneitä kamppanjoita, joten linkit eivät ole enää käyttökelpoisia.

Päädyn kyllä siihen, että mainokset kannattavat. Ei niistä haittaakaan ole. Jossain blogeissa olen huomannut negatiivista palautetta mainoksista. Ehkä se liittyy kuitenkin enemmän blogin aihealueen. Taloutta käsittelevissä blogeissa taitaa melkein kaikissa olla mainokset käytössä. Rahan tuloa ei voi estää. Pienistä puroista ne parhaat tulokset saavutetaan.



*Ansaitse rahaa verkkosivuiltasi!

*


* Helppoa mainontaa verkossa ja mitattavia tuloksia.

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti