torstai 23. helmikuuta 2017

Kaikki osakkeet kerralla myyntiin!

Kaikki osakkeet kerralla myyntiin.

Laitoin juuri kaikki osakkeet päivän hinnalla myyntiin (+vähän päälle).

Minulla meni pupu pöksyyn ja vaikka oli päättänyt,että osakkeita en myy (ellei ole pakko, esim että en saa pankista lainaa ilman myyntiä), niin laitoin täysin vapaaehtoisesti osakkeet myyntiin. Minulla on vain pieni summa osakkeissa, noin 23000 euroa. Nyt ne on myynnissä.

Olen pähkäillyt seuraavaa sijoitusta ja alan kallistua seuraavan rakennushankkeen aloitukseen. Oman pääoman koko vaan on mietityttänyt. Joten teen täysin tunteisiin perustuvan sijoitusratkaisun (älä tee kuten minä teen). Haluan myydä osakkeet (eli turvata selustani paremmin). Osakkeet olen ostanut kolmessa erässä vuosi, puoli vuotta sitten ja ne ovat noin +24 % plussalla. Rationaalisesti mietittynä osakkeet kannattaisi jättää osakkeiksi ja ottaa saman verran velkaa lisää. Sillä tämän rakennushankkeen jälkeen alan nostaa osakepainostusta, eli silloin minulla olisi jo joku alkupotti. Lisäksi tästä myynnistä ja myöhemmin ostosta tulee kustannuksia. Ei siis järkevää. Mutta jos saan näin pienellä hinnalla oman mielenrauhan, niin laskin, että se kannattaa maksaa. Eli kaikki osakkeet ovat nyt myynnissä. Kerralla (hajauttaminen, hajauttaminen ja hajauttaminen...just!).

* Nordnet.fi: Päätä itse rahoistasi, säästä ja sijoita ilman ylimääräisiä kuluja!

3 kommenttia :

  1. Nyt on aivan yhtä hyvä aika kuin koska tahansa muulloin. Käteisen tarve ratkaisee ja osakkeet ovat likvidejä, jos ovat kohtuullisen likvidejä. Piensijoittajalla on ketteryydestä etua.

    23 miljoonaa voisi heilutella jo pienten yhtiöiden kursseja. Listaamattomien spredit ovat joskus huiman korkeita.

    VastaaPoista