lauantai 2. heinäkuuta 2016

Brexit 1. lasku jäi käyttämättä

Brexit 1. lasku jäi käyttämättä - Arvaa harmittaako? Minulla jäi ns. Brexit notkahdus käyttämättä juhannuksen jälkeen. Miten näin pääsi käymään? Tämä johtui laiskuudestani. Olin ihan varma, että britit äänestävät EU jäsenyydessä pysymisen puolesta. No kun äänestys tulos selvisi, niin en enää jaksanut panostaa valikointiin/valmistautumiseen. Eli kyseessä oli laiskuus. Arvaa harmittaako? No kyllä tietenkin, kun nyt katsoo lukuja. 

Koska olen aikalailla unikko osakemarkkinoilla, niin en olisi osannut valita osakkeita, joihin olisin itse uskonut. Minulla on nytkin koko ajan tunne, että osakkeet tulevat alas. Ostoja en vaan uskalla tehdä. Sijoitussuunnitelmani sanoo, että pari pikkuostoa on nyt ok (2x4000e). Vasta uuden vaihteessa 2016-2017 voin sijoittaa hieman enemmän osakkeisiin. 

Minulle on tuottanut jo hirvittäviä vaikeuksia olla myymättä Fortumia, joka on minusta ostohintaan nähden ihan hyvin noussut.

No meinaan kuitenkin olla myymättä osakkeita ja sijoittaa hitaasti osakkeisiin. Kyllä minä tämän osakepuolen sijoittamisen opin samanlaiseksi kuin asuntosijoittamispuolen. Eli osakkeet tulevat pitkäaikaiseen sijoitukseen ja asiallisen hajautuksen takia en voi ohittaa järkeni ostaa osakkeita vähitellen.

Eli seuraavassa laskussa olen kyllä ostonappi pohjassa.

3 kommenttia :

  1. Et menettänyt laskussa oikeastaan mitään. Osakkeet eivät kyykänneet tarpeeksi oikeuttaakseen lisäostoja.

    VastaaPoista
  2. Niin no minulla on sijoitussuunnitelmassa pari ostoa ja olisihan se ollut näppärä jos olisin tehnyt ostot silloin juhannuksen jälkeen maanantaina. Mutta toivotaan että heinäkuussa vielä tulee lasku.

    VastaaPoista
  3. Samaa mieltä ensimmäisen kommentoijan kanssa, että laskua vielä varmasti edessä. Tosin todennäköisesti paljon tasaisempana ja pidempänä, jolloin voi olla yhtä vaikea tietää, milloin painaa sitä ostonappia..

    VastaaPoista